Komercinės paskirties patalpos
Aš kaip nekilnojamojo turto agentė norėčiau jus supažindinti su komercinių patalpų segmentu ir jo tendencijomis Lietuvoje, plačiau apžvelgsiu Vilniaus miestą.
Nekilnojamojo turto rinkos segmentai yra trys, t.y. 1) ūkinės paskirties nuosavybė,2) gyvenamosios paskirties nuosavybė bei 3) komercinės paskirties nuosavybė, kurie yra susiję su verslu, ofisai, verslo parkai, sandėliavimo bei prekybos patalpos, ir kiti panašaus tipo pastatai. Komercinio turto segmentas skyla į dvi kitas kategorijas, pagal jų atliekamas funkcijas: patalpos duodančios pelną ir patalpos suteikiančios sąlygas gamybinei veiklai. Pagal operacijų pobūdį komercinės patalpos skirtomis į pirkimo-pardavimo ir nuomos.
Komercinis nekilnojamasis turtas skyla į 6 kategorijas:
Kategorija Pavyzdžiai
Perkant komercinės paskirties nekilnojamojo turto patalpas, būtina nuspresti ar pirksite ar nuomositės. Jei nusprendžiate vis dėlto pirkti šio tipo patalpas, jūs turite suprasti visas esamas rizikas susijusias su komerciniu turtu, nes mažiausiai ko norėtumėte, kad po kelių metų sužinotumėte, kad būtų buvę geriau nuomotis nei pirkti turtą. Aš Jums pateiksiu keletą rizikos faktorių, su kuriais susiduria verslai pirkdami komercines patalpas:
Pirkti komercinės paskirties patalpas yra panaši investicija kaip ir įprasto būsto pirkimo, todėl reikia atsižvelgti į įvairius faktorius. Svarbiausia VIETA! Atkreipkite dėmesį į tai, nes nuo to priklauso vertė, susisiekimas, patalpų populiarumas bei kiti faktoriai. Vieta, juk jūs norite būti lengvai pasiekiamas jūsų klientams, pirkėjams, darbuotojams, tiekėjams bei kitiems svarbiems asmenims. Bet tai priklauso nuo jūsų verslo tipo, tik jūs patys žinote, kur jums būti geriausia.
Aš kaip nekilnojamojo turto agentė norėčiau jus supažindinti su komercinių patalpų segmentu ir jo tendencijomis Lietuvoje, plačiau apžvelgsiu Vilniaus miestą.
Nekilnojamojo turto rinkos segmentai yra trys, t.y. 1) ūkinės paskirties nuosavybė,2) gyvenamosios paskirties nuosavybė bei 3) komercinės paskirties nuosavybė, kurie yra susiję su verslu, ofisai, verslo parkai, sandėliavimo bei prekybos patalpos, ir kiti panašaus tipo pastatai. Komercinio turto segmentas skyla į dvi kitas kategorijas, pagal jų atliekamas funkcijas: patalpos duodančios pelną ir patalpos suteikiančios sąlygas gamybinei veiklai. Pagal operacijų pobūdį komercinės patalpos skirtomis į pirkimo-pardavimo ir nuomos.
Komercinis nekilnojamasis turtas skyla į 6 kategorijas:
Kategorija Pavyzdžiai
- Laisvalaikis Viešbučiai, vieši namai, restoranai, kavinės, sporto centrai
- Mažmena Mažmeninės parduotuvės
- Ofisų patalpos Biurų pastatai, paslaugų biurai
- Pramonės patalpos Pramonės/ gamybinis turtas, sandėliai, garažai, distribucijos centrai
- Sveikatos priežiūra Medicinos centrai, ligoninės, senelių namai
- Kooperatiniai namai Namai, kuriuose gyvena daug šeimų, o turtas skirtas visiems jame gyvenantiems
Perkant komercinės paskirties nekilnojamojo turto patalpas, būtina nuspresti ar pirksite ar nuomositės. Jei nusprendžiate vis dėlto pirkti šio tipo patalpas, jūs turite suprasti visas esamas rizikas susijusias su komerciniu turtu, nes mažiausiai ko norėtumėte, kad po kelių metų sužinotumėte, kad būtų buvę geriau nuomotis nei pirkti turtą. Aš Jums pateiksiu keletą rizikos faktorių, su kuriais susiduria verslai pirkdami komercines patalpas:
- Vieta gali duoti priešingą rezultatą. Šiandieninė „karšta“ vieta rytoj gali būti visai nebe tokia, ką tuo norėjau pasakyti? Tai reiškia, kad vieta labai keičiasi ir priklauso nuo mados, vieta labai keičiasi kaip ir kaiminystė, gal po kurio laiko suprasite, kad ši vieta tikrai neduoda pelno ir vertėtų rinktis kitą.
- Prarandamas likvidumas. Verslai turėtų būti susirūpinę įmonės likvidumu perkant nekilnojamąjį turtą, juk ne visada paprasta jį parduoti. Bet tuo pačiu metu tai yra investicija, kuri gali būti parduota ir likvidumas gražintas.
Pirkti komercinės paskirties patalpas yra panaši investicija kaip ir įprasto būsto pirkimo, todėl reikia atsižvelgti į įvairius faktorius. Svarbiausia VIETA! Atkreipkite dėmesį į tai, nes nuo to priklauso vertė, susisiekimas, patalpų populiarumas bei kiti faktoriai. Vieta, juk jūs norite būti lengvai pasiekiamas jūsų klientams, pirkėjams, darbuotojams, tiekėjams bei kitiems svarbiems asmenims. Bet tai priklauso nuo jūsų verslo tipo, tik jūs patys žinote, kur jums būti geriausia.
- Fizinė būklė. Išsiaiškinkite ar perkamas būstas neturi tam tikrų įsipareigojimų, nėra įkeistas.
- Naudojimo paskirtis. Jei jūsų įmonė buhalterių, auditorių ar panašios paskirties, tada jums reikės biuro vietos, jei užsiimate gamyba – tada industrinės. Jūs turite būti tikri, kad dokumentuose būtent taip ir parašyta, pagal kokią paskirtį naudojamas šis nekilnojamas turtas.
- Įsitikinkite ar pakankamai parkingo vietų. Pasižiūrėkite ar tikrai užteks parkingo vietų jūsų klientams, jums patiems, darbuotojams ir panašiai, nes Lietuvoje dalis vietų yra mokamos, o jei kiemuose ir yra vietų, dažnai gyventojai lieka nepatenkinti, kad patys turi ieškoti vietų kituose kiemuose. Taip galite sulaukti priešų, kurie bandys jums pakenkti.
- Galimybės plėtimuisi. Dažnai verslininkai žiūri į priekį ir tikisi, kad jų verslas plėsis, taigi įsitikinkite ar turėsite potencialią galimybę praplėsti savo komercinių patalpų erdvę.